معترضان علیه مکرون با اتهام جنایی روبه‌رو شدند

۳ معترض که به رئیس‌جمهور فرانسه توهین کردند به اقدام جنایی علیه رئیس‌جمهور فرانسه متهم شدند.

۳ معترض فرانسوی که چهارشنبه گذشته زمانی‌که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، از «سلستات» در شرق فرانسه بازدید می‌کرد، به او با اشارات دست حرکات توهین‌آمیزی داشتند و اکنون به دلیل توهین به مقامی دولتی با اتهام جنایی مواجهند و ممکن است تا یک سال به زندان بروند.

به گزارش آرتی، این معترضان که دو مرد و یک زن هستند، علاوه بر یک سال زندان به پرداخت جریمه ۱۵ هزار یورویی متهم خواهند شد. این معترضان هیچ سوءپیشینه جنایی ندارند و بین ۲۳ تا ۴۲ سال سن دارند. دادگاه آن‌ها ماه سپتامبر (شهریور) برگزار خواهد شد.

فرد چهارمی هم بازداشت شده، اما به دلیل نبود شواهد کافی تاکنون با اتهامی مواجه نشده است.

مکرون در حالی در فرانسه سفر می‌کند که با خشم عمومی و تظاهرات مردمی علیه سیاست‌هایش مواجه شده است.

پیش‌تر هم گزارش شده بود که رئیس‌جمهور فرانسه به هنگام سفر اخیرش به منطقه «آلساک» برای دیدار از یک کارخانه و صحبت با مردم برای کاستن از خشم آن‌ها، با رفتار اعتراضی آن‌ها به شکل کوبیدن به قابلمه مواجه شد. کوبیدن به قابلمه و ماهی‌تابه به شکل جدیدی از اعتراض تبدیل شده است.

استفاده از این شیوه از دوشنبه شب آغاز شد که رئیس‌جمهور فرانسه نطق تلویزیونی داشت. صد‌ها تن از مردم مناطق در شهر‌های مختلف در مقابل ساختمان‌های دولتی تجمع کردند تا با صدای قابلمه‌های خود، صدای مکرون را خفه کنند. البته این شکل اعتراضی در فرانسه سابقه طولانی دارد، اما استفاده از آن در مقطع جدید، تازگی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار