وزش باد همراه با باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد همراه با رگبار پراکنده باران و رعدو برق برای امروز در مناطق مختلف این استان پیش‌بینی شده است.

آیدا فاروقی گفت: وزش باد به نسبت شدید و شدید همراه با گرد و خاک و افزایش ابر، عصر امروز بویژه در مناطق بادخیز خراسان رضوی رخ می دهد، همچنین در مناطق شمال غرب استان نیز در پی وزش باد شاهد رگبار پراکنده باران، رعد و برق با احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

وی بیان کرد: از روز دوشنبه هفته پیش رو بر گستره و مقدار بارشها در استان خراسان رضوی افزوده می‌شود، ضمن اینکه به سبب وزش باد و گرد و خاک و بروز خسارت، کاهش کیفیت هوا و میدان دید طی روزهای آینده دور از انتظار نیست.

فاروقی گفت: بیشترین میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان قوچان خراسان رضوی با کمتر از یک دهم میلیمتر ثبت شده است.

وی بیان داشت: طی این مدت قوچان با هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۳۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی گزارش شده است و بیشترین شدت وزش باد از شهرستان نیشابور با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: دمای مشهد طی شبانه روز گذشته بین ۱۸ تا ۳۰ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، برای امروز دمای این کلانشهر بین ۱۶ تا ۳۰ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

فاروقی بیان کرد: تغییرات دمایی تا اواسط هفته جاری در استان خراسان رضوی محسوس نیست.

برچسب ها: وزش باد ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.