افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌های اجرای برق ساختمان در خراسان رضوی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: تعرفه‌های جدید اجرای برق ساختمان در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته تهیه شده و ابلاغ می‌شود تا ملاک عمل قرار گیرد.

حسین بشیر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: امیدواریم شاهد اثرگذاری و تاثیر شایسته و مثبت این همایش در حوزه یاد شده باشیم.

او افزود: از مجموع ۴۰ هزار نفر مهندسین عضو سازمان، ۴۰ هزار نفر عضو نظام مهندسی برق داریم که قریب به ۳۵۰۰ نفر به صورت پروانه‌دار و حدود ۴۵۰۰ نفر نیز بدون پروانه مشغول خدمات‌رسانی هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اهمیت رشته برق برهمگان روشن است و آتش‌سوزی‌هایی، چون پلاسکو و برج سلمان نشان داد که اتصال برق چه اندازه خطرآفرین است، ادامه داد: بررسی موضوعاتی، چون تعرفه خدمات و ... نشان می‌دهد که متاسفانه مسئولین وزارت راه و شهرسازی آنگونه که باید نسبت به این حوزه توجه آنچنانی ندارند.

بشیر با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی تعرفه‌های جدید اجرای برق ساختمان در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته تهیه شده و ابلاغ می‌شود تا ملاک عمل قرار گیرد، بیان کرد: البته این افزایش، جدا از افزایش ۲۵ درصدی است که درخواست کردیم در هیات ۴ نفره مصوب شود.

دستیابی به استاندارد‌های اجرایی در زیرساخت‌های نوین ارتباطی صنعت ساختمان

سعید موسوی‌نژاد، معاون تجاری مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: فیبر به خانه یا همان (FTTH) تکنولوژی است که در آن یک فیبر نوری از دفتر مرکزی به ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و سپس محل استقرار مشتری کشیده می‌شود.

او با بیان اینکه صنعت FTTH براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تا سال ۲۰۳۰ به گردش مالی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید، افزود: این طرح، مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش چشمگیر پایداری ارتباط، ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بالا، افزایش پهنه باند اینترنتی و تعداد خطوط تلفن دلخواه، پاسخگویی به نیاز‌های حال و آینده، طول عمر بالا نسبت به کابل‌های مسی و خرابی کمتر، هزینه‌های عملیاتی و نگهداری کمتر و همچنین عیب‌‍یابی و رفع ایراد بسیار سریعتر و راحت‌تر از شبکه‌های مسی اشاره داشت.

معاون تجاری مخابرات منطقه خراسان رضوی ادامه داد: افزایش ارزش افزوده و امکانات ملک، ایجاد کسب و کار‌های جدید مبتنی بر فناوری، کاهش سرمایه‌گذاری و هزینه‌های مرتبط به سیم‌کشی و داکت‌کشی داخل ساختمان‌های بلندمرتبه و صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای تاسیسات و ... از جمله این مزایاست.

موسوی‌نژاد از اثرگذاری و مزیت‌های اجتماعی این طرح هم سخن گفت که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد اشتغال‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، کاهش اتلاف وقت مردم به دلیل افزایش سرعت خدمات ارتباطی در قیاس با سرویس‌های مبتنی بر سیم و ... دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار