امام جمعه قم:

شعار سال برای رشد اقتصاد کشور پیام دارد

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مهار تورم و رشد تولید یک شعار تبلیغاتی نیست گفت: این شعار برای رشد اقتصادی کشور پیام دارد.

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم گفت: ۹ الزام برای تحقق شعار امسال وجود دارد که اگر مسئولان، مردم و قشر تولید و کار کشور به آن توجه کنند پایان امسال شرایط خوبی را خواهیم داشت.

وی همکاری تمامی دستگاه‌ها اجرای تصمیمات و پیگیری آن، وجود نرخ ثابت و تضمین آن برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی، توسعه شرکت‌های دانش بنیان از لحاظ کمی و کیفی، انضباط مالی و بهره وری لازم و موثر، آینده‌نگری در جهت تأمین اقلام مورد نیاز جامعه، توسعه فرصت دریا محور در کشور و احیای ۸۵ درصد معادن در کشور را از الزامات تحقق شعار امسال برشمرد.

خطیب نماز جمعه این هفته قم با اشاره به حضور پرشور و چشمگیر مردم در نماز عید فطر در مصلی تهران افزود: این حضور نشان دهنده دین، باور اعتقادات مردم و جنبه‌های جامعه اسلامی است که محاسبه نقش‌های دشمنان را بهم زده است.

آیت الله حسینی بوشهری اشاره‌ای به حوادث اخیر در کشور سودان داشت و ادامه داد:ا یجاد آتش بس‌ها چند باره و رفع آن باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم خارطوم شده است که باید جامعه بین‌المللی، سران کشور‌های اسلامی و عربی برای حل این مشکل وارد میدان شده تا بیشتر از این مردم مظلوم سودان مورد آسیب این جنگ قدرت قرار نگیرند.

وی اشاره به جایگاه کارگران و معلمان داشت و افزود: این دو قشر از جامعه جایگاه والایی دارند و باید مسئولان کرامت این دو شغل شریف را حفظ کنند و در جهت رشد آن اقدامات لازم را اجرا کنند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار