آیت الله سعیدی:

مقوله حجاب یک امر شخصی نیست / ضرورت رفع موانع ازدواج و فرزندآوری

خطیب جمعه قم گفت: حجاب یک مسئله اجتماعی است که نگاه فردی انگاری به آن آسیب‌های بسیاری برای جامعه دارد.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم گفت: موضوع جوانی جمعیت از مسائل مهم برای حیات آینده کشور است.
 
خطیب جمعه قم با اشاره به هفته جمعیت و لزوم توجه به مقوله جوانی جمعیت و ازدیاد نسل افزود: تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن کشور یکی از اصلی‌ترین وظایف مسئولان و مراکز اثرگذار در این حوزه است.
 
او با تاکید بر لزوم رفع موانع فرزندآوری و مشکلات اقتصادی خانواده ها، افزایش ازدواج، کاهش هزینه‌های دوران بارداری و مقابله با سقط جنین بدون مجوز شرعی افزود: مراکز دینی و فرهنگی، ظرفیت و قابلیت خوبی برای تسهیل گری ازدواج، آموزش همسرداری و تحکیم بنیان خانواده دارند که باید به صورت فعال در این زمینه عمل کنند.
 
آیت الله سعیدی همچنین با گرامیداشت ایام دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر به اهمیت مسئله حجاب و عفاف و ضرورت پرداخت هوشمندانه به آن اشاره کرد و گفت: حجاب یک مسئله شرعی و الهی و قانونی است که برای عدم رعایت آن در قانون، مجازات تعیین شده و مسئولان باید با قاطعیت در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.
 
او تصریح کرد: در پیشینه تاریخی ایران نیز هرگز بی بند و باری و سبک پوشش غربی سابقه ندارد.
 
آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه مقوله حجاب یک امر شخصی و فردی نیست، افزود: حجاب یک مسئله اجتماعی است که نگاه فردی انگاری به آن آسیب‌های بسیاری برای جامعه دارد.
 
خطیب جمعه قم افزود: برخی مسئولان از گذشته موضوع حجاب را یک امر فردی تلقی کردند و نه تنها امر به معروف و نهی از منکر نداشتند بلکه در این خصوص از خود وادادگی نشان می‌دادند در حالیکه پوشش اسلامی از لوازم حضور زنان در جامعه اسلامی است.
 
 آیت الله سعیدی با اشاره به یکم خرداد روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، بر لزوم تلاش برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی تاکید کرد و افزود: رفع مشکل اقتصادی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی جوان متخصص کشور و افزایش سرمایه گذاری تولید و ارتقاء بهره‌وری صورت می‌گیرد.
 
او در ادامه با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر پایان توهم و فتح تهران از سوی دشمن بعثی بود که با ایثار و ایمان راستین رزمندگان اسلام رقم خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۹:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
گرسنمه
آخرین اخبار