رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، در نشست هم اندیشی فعالان حوزه طیور گفت: افزایش بهره وری، مهم‌ترین راهکار پایداری تولید در صنعت دام و طیور است.

حسین برزگر با اشاره به اینکه بهروری در صنعت دام وطیور در مقایسه با کشور‌های دیگر بسیار پایین وقابل تامل است گفت: تحول فکری در اتحادیه‌ها و ضرورت برنامه محور بودن و بهره گیری از روش‌های نوین همراه با خلاقیت و نوآوری در توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش رو، نیازمند افزایش تعامل اتحادیه با مدیران و کارشناسان، توسعه تعاونی ها، تشکل‌ها و نظام‌های بهره برداری می‌باشد.

وی بیان کرد: اگر با علم روز پیش نرویم با شکست مواجه خواهیم شد و بروز شدن مرغداریها، کشتارگاهها، تشکیل وتکمیل زنجیره تولید و همکاری بیشتربا شرکت‌های دانش بنیان از ضرورت‌های پایداری تولید و افزایش بهره وری می‌باشد.


بیشتر بخوانید


برزگر اظهار کرد: یک زنجیره یکپارچه از تولید که شامل واحد مرغ مادر، تولید مرغ گوشتی، کارخانه خوراک دام و طیوراست می‌تواند بهره وری را افزایش دهد که در این مسیر با مشکلات زیادی روبه رو بودیم و همچنان نیز مواجه هستم، اما اگر انسان هدف مشخصی در زندگی داشته باشد و کمی همت را چاشنی کارش کند قطعا موفق می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی همیشه در مواقع حساس جهت جلوگیری از ضرر تولید کننده به طرق مختلف از جمله ارائه تسهیلات، عرضه نهاده‌های یارانه‌ای و... یاری رسان بوده است پس در مواقعی که بنا به شرایط باید منفعت عموم به منفعت خاص ترجیح داده شود تولید کننده نمی‌تواند با سرپیچی وبا سلیقه شخصی عمل کند ضمن اینکه وقتی پروانه‌ای برای مرغدار ویا دام دار صادر می‌شود نقش نظارت و حاکمیت بعهده سازمان جهاد کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار