مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: کلیه کارفرمایان در سطح استان باید افزایش حقوق کارگران را در پرداختی و حقوق اردیبهشت لحاظ کنند.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان شبکه خاوران گفت: در حوزه روابط کار با توجه به اینکه حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲، از سوی مقام عالی وزارت کار ابلاغ شده است کلیه کارفرمایان در سطح استان باید افزایش حقوق را در پرداختی و حقوق اردیبهشت لحاظ کنند.

او افزود: باتوجه به سرمای آخر سال ۱۴۰۱ و متضرر شدن بسیاری از کارفرمایان، برخی واحدها در پرداختی خود یک یا دو ماه معوقات داشتند که با بررسی و پایش‌های صورت گرفته بسیاری از کارفرمایان این معوقات را پرداخت کردند.

اشرفی ادامه داد: چند واحد تولیدی نیز در استان وجود دارد که بحث معوقات برای آن‌ها مطرح است که قول هایی برای پرداخت معوقات کارگران داده اند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در هفته کار و کارگر ۳۰ برنامه در سطح استان خواهیم داشت اظهار کرد: ۱۸ نفر از کارگران منتخب استان برای دیدار با مقام معظم رهبری دیروز اعزام شده اند و امروز با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

او گفت: فردا از ۴۲ نفر از نیرو‌های کار، اعضای گروه های کار و واحد های منتخب نیز با حضور استاندار و مسئولین ارشد استانی تجلیل می‌شود.

اشرفی عنوان کرد: عیادت از کارگران حادثه دیده حین کار با حضور مسئولین و تسریع و تسهیل در روند درمانی این افراد از دیگر برنامه های هفته کار‌گر است که برای اولین بار از سوی تأمین اجتماعی استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: در تما‌م ایام هفته مردم می‌توانند برای مشکلات خود در زمینه کار و حوزه کارگری به این نهاد مراجعه و ملاقات حضوری داشته باشند و یا با شماره ۳۲۴۰۰۱۲۱ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.