استاندار کرمان خواستار ورود بخش خصوصی برای ساماندهی باغ موزه هرندی شد

استاندار کرمان باغ موزه هرندی را یک ظرفیت خوب برای مجموعه گردشگری عنوان کرد و ورود بخش خصوصی برای ساماندهی به آن را مورد تاکید قرار داد.

محمدمهدی فداکار شنبه ۹ اردیبهشت ماه به همراه معاونان عمرانی و اقتصادی، مدیرکل میراث فرهنگی و تعدادی از مدیران از باغ موزه هرندی بازدید کرد. 

استاندار کرمان، باغ موزه هرندی را از جاذبه‌های بی‌نظیر و زیبای استان کرمان برشمرد و گفت: تلاشمان بر این است که با ساماندهی و افزایش وسعت این مجموعه را برای نگهداری اشیای مهم و تاریخی استان آماده کنیم که در حوزه گردشگری موثر خواهد بود. 

او موزه هرندی را یک ظرفیت خوب برای مجموعه گردشگری و علاقه‌مندان به هنر دانست و ورود بخش خصوصی برای ساماندهی به مجموعه را مورد تاکید قرار داد. 

استاندار کرمان بیان داشت: مجموعه بزرگی در دل کرمان وجود دارد و برای نگهداری، بازسازی و توسعه آن پیگیر تامین اعتبار و تخصیص خواهیم بود. 

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بالغ بر ۱۰ هزار شی تاریخی باستانی در موزه هرندی به عنوان گنجینه امن نگهداری می‌شود.

‌او افزود: آثار تاریخی از تمدن جیرفت در این گنجینه قرار دارد که می‌تواند در معتبرترین موزه‌های دنیا به نمایش درآید و عظمت و بزرگی منطقه ما را نشان دهد.

فعالی بیان داشت: تلاش ما این است که این باغ موزه را که مانند پروژه‌هایی همچون باغ شازده و ارگ بم بوده است، ساماندهی کنیم.  

او تصریح کرد: طرحی برای ایجاد کافی‌شاپ و رستوران، واحد اقامتی و پذیرایی، بازارچه صنایع دستی و خانه خلاق صنایع دستی در مجموعه پیش‌بینی شده است.

باغ موزه هرندی بنایی که در حدود سال ۱۲۹۰ قمری و در دوره قاجار احداث شده است. مساحت این باغ ۲۵ هزار مترمربع است و ۳ موزه ساز (اولین موزه ساز کشور)، باستان‌شناسی و دیرینه‌شناسی در آن قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار