نخستین کتاب تألیفی و ترجمه‌ای «از صید تا سفره» در چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: این کتاب توسط محمد خسروی زاده، نیما شیری، نگین درخشش و احمد رهبر تألیف و وارد بازار نشر شد.

سیروس رضائی افزود: این کتاب در ۲۶۸ صفحه تألیف و ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شده است.


بیشتر بخوانید


در معرفی کتاب آمده است: تنوع بی نظیری از روش‌های صیادی، فرآوری محصول صید و همچنین عادات غذایی در اقوام گوناگون جهان وجود دارد. خلیج فارس از جمله نقاطی است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی در فرهنگ غذایی است که باید آن را مرهون تنوع و کیفیت محصولات دریایی این پهنه آبی دانست. در دهه‌های اخیر، گونه‌ای از گردشگری به عنوان گردشگری غذایی رونق یافته است و بر این فرض استوار است که خوراک و آشپزی یکی از عوامل ایجاد کشش در بسیاری از افراد، برای سفر و بازدید از گردشگاه‌های مختلف است. این اثر، تلاشی است چند جانبه برای پر کردن خلاء موجود بین ماهی شناسی کاربردی و گردشگری غذایی که بر معرفی روش‌ها و ابزار‌های صید آبزیان در محدوده آب‌های دریایی خوزستان متمرکز است.

انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.

علاقمندان برای تهیه کتابِ «از صید تا سفره (ماهیان دریایی تجاری آب‌های خوزستان)» به درگاه اینترنتی ۱۶ book.ir مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار