سردیس شاعر پیشکسوت میاندوآبی رونمایی شد

سردیس استاد «حسین ضابط» معلم پیشکسوت و شاعر طنزپرداز اهل میاندوآب به عنوان چهره فرهنگی در خانه خانه فرهنگ و ادب و مطبوعات این شهرستان رونمایی شد.

سیامک نجفیان مدیر خانه فرهنگ، ادب، مطبوعات و رسانه‌های میاندوآب در حاشیه این مراسم گفت: سردیس استاد «ضابط» در راستای رسالت این خانه و به منظور شناساندن و بزرگداشت مقام فعالان فرهنگی و هنری شهرستان ساخته شده است.

وی افزود: هدف اول این خانه آن است که در زمان قید حیات افراد شاخص فرهنگی و هنری شهرستان، از یک عمر فعالیت آنان تجلیل شود.

نجفیان ادامه داد: فعالیت‌های خانه فرهنگ و ادب و مطبوعات میاندوآب در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ و هنر با ساخت سردیس و یا تندیس هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان جهت نصب در محل خانه فرهنگ و ادب در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه استاد ضابط از معلمان شهرستان میاندوآب است که بسیاری از معلمان و استادان و نخبگان امروزی این دیار از شاگردان وی هستند، ادامه داد: نحوه تدریس در کلاس درس و اشعار طنزگونه او همیشه در ذهن ما ثبت شده است.

مدیر خانه فرهنگ، ادب، مطبوعات و رسانه‌های میاندوآب اضافه کرد: شعر‌های او معمولاً به زبان ترکی بود البته به زبان کردی، فارسی و عربی نیز شعر سروده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین از برگزاری جشنواره شعر رضوی در خرداد امسال به میزبانی میاندوآب خبر داد و افزود: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۱۷ دوره در آذربایجان غربی برگزار شده است.

علیرضا نوروزی گفت: برگزاری شب‌های شعر رضوی به زبان ترکی در استان و استان‌های همجوار همچنین در کشور ترکیه از جمله برنامه‌های این جشنواره است و اولین جلسه شب شعر رضوی به زبان ترکی در شهر مراغه اواخر سال ۱۴۰۱ همزمان با نیمه شعبان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.