میرمحمدی گفت: حتی نام یک نماینده مجلس که شاسی بلند دریافت کرده و استیضاحش را پس گرفته باشد، آورده نشد.

سید جلیل میرمحمدی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به عنوان مخالف استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار‌های نادرست منتشر شده درباره خودرو، معدن و تولید گفت: کدام شرع مقدس به ما اجازه داده است اینگونه دستاورد‌های نظام را بدون استناد علامت سوال بگذاریم؟ در حالی که وزیر دولت مردمی با آمار و نمودار و مستند به گزارش مرکز پژوهش‌ها و مرکز آمار، این مطالب را ارائه داده است.

او افزود: در رسانه‌های داخلی و خارجی برای عملکرد دولت در این حوزه علامت سوال می‌گذارند، چرا با این منطق مصاحبه و مجلس را متهم می‌کنید به اینکه ۴ ماه گذشته ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان داده شده تا استیضاح خود را پس بگیرند؟ شما با این اقدام یکی از نقطه‌های نظام را می‌زنید و عملکرد دولت را زیر سوال می‌برید و همه را متهم به فساد می‌کنید.

نماینده تفت و میبد ادامه داد: چه پاسخی می‌توان داد آن هم در حالی که در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان حتی نام یک نماینده که به قطع شاسی بلند دریافت کرده و استیضاحش را پس گرفته باشد، آورده نشد. در این شرایط چگونه علیه مجلس و دولت مصاحبه کرده و نمایندگان را تهدید می‌کنید.

او بیان کرد: در خصوص دادن ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان، هم رئیس مجلس، هم هیأت رئیسه، هم سخنگوی مجلس و هم وزیر صمت تکذیب کرده‌اند. با دادستانی مکاتبه شد و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز این موضوع را بررسی و تکذیب کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: سپس یک نماینده استیضاح کننده می‌گوید که وقتی ۴ ماه گذشته قرار بود فاطمی امین را استیضاح کنیم، آمار استیضاح کنندگان تا روز استیضاح ۴۰ به ۶۰ بود، اما ناگهان اتفاق عجیبی افتاد و آمار‌ها تغییر کرد.

میرمحمدی افزود: بنده به پاکی شما شهادت می‌دهم، رئیس مجلسی که سال‌های عمر خود را در جبهه‌ها گذرانده، حقش این است که در مورد عملکردش اینگونه عمل کنیم؟ آیا در فضای مجازی تکذیبیه‌ها جایگاهی داشتند؟ بیایید در سال آخر مجلس بدون حاشیه پیش برویم تا موفق شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.