مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۵۰۹ دانش آموزان استان در مرحله اول حائز رتبه‌های برتر شدند و به مرحله دوم المپیاد‌های علمی راه یافتند که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته اند.

ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مهدی غلامی‌راد دانش آموز  اسفراینی به عنوان عضو تیم علوم زمین جهان از ایران در شانزدهمین المپیاد جهانی انتخاب شد.

او گفت:  میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵ ممیز سه دهم درصد است ، این رقم در استان وضعیت مطلوبی نداشته است.

اکبری گفت: برای سرانه فضای ورزشی ساخت ۴۶ زمین چمن مصنوعی آغاز شده است که تا انتهای اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد. 

او به ساخت دبیرستان ابوریحان با ۲۰ کلاس درس، دبیرستان عصمت با ۱۸ کلاس درس، استخر‌های شنا و مدرسه ۶ کلاسه در روستای ینگه قلعه بجنورد توسط خیرین هم اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به ۳۱۴ مدرسه عشایر استان با ۷ هزار دانش آموز گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۹ معلم دیگر برای تدریس به دانش آموزان عشایرافزوده می‌شوند.

اکبری با اشاره به اینکه سهم خراسان شمالی در جذب معلم برای مقاطع ابتدایی، عشایر و استثنایی ۳۸۱ معلم بوده است افزود: هزار و ۱۶۷ نفر هم ورودی جدید معلمان از مهر ماه خواهد بود. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی دیدار رهبر انقلاب با معلمان، زنگ ساس معلم در ۱۳ اردسبهشت ماه، تجلیل از معلمان پیشکسوت، زوج‌های جوان معلم، معلمین جهادگر، تقدی از معلمان پایه اول مدیران کل استان را از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.