چین خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل شد

وزیرخارجه پیشین چین در دیدار با سفیران کویت و اتریش خواستار اجرای اصلاحاتی در شورای امنیت سازمان ملل شد.

«وانگ یی» وزیرخارجه پیشین چین، در دیدار با «طارق آلبانی» و «الکساندر مارشیک» سفیران کویت و اتریش در سازمان ملل، خواستار آن شد که کشور‌های در حال توسعه در شورای امنیت سازمان ملل متحد بیشتر نظر داشته باشند. این اظهارات در حالی مطرح شد که وزیر خارجه روسیه هم به تازگی گفته بود که قدرت‌های غربی بیش از حد در این نهاد کلیدی بین‌المللی حضور دارند.

به گزارش آرتی، اکنون وانگ یی در سازمان ملل گفت: «اصلاحات در شورای امنیت باید حامی انصاف و عدالت باشد، نمایندگی و صدای کشور‌های در حال توسعه را افزایش دهد و به کشور‌های کوچک و متوسط ​​اجازه دهد فرصت بیشتری برای مشارکت در تصمیم‌گیری شورا داشته باشند. به طور مثال، بی‌عدالتی‌های تاریخی علیه آفریقا باید جبران شود.»

وانگ یی ابتدا این اظهارات را با سفیران کویت و اتریش و سپس در سخنرانی سازمان ملل مطرح کرد و سپس ابراز امیدواری کرد که یک اجماع حاصل شود تا روند اصلاحات شورای امنیت به طور گسترده به رسمیت شناخته شود و نتایج آزمون‌های تاریخی در آن گنجانده شود.»

پیشتر وزیر امور خارجه پیشین چین در ژانویه سفری به آفریقا داشت و در آنجا به صراحت اعلام کرد که پکن مایل است نمایندگی کشور‌های در حال توسعه را در شورای امنیت سازمان ملل افزایش دهد تا «سیستم حکمرانی جهانی عادلانه‌تر و با تساوی» شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، هم دوشنبه گذشته در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: «چندجانبه‌گرایی واقعی مستلزم انطباق سازمان ملل با گرایش‌های عینی شکل‌گیری معماری چند قطبی در روابط بین‌الملل است. گسترش نمایندگی کشور‌های آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در بدنه این سازمان باید تسریع شود.»

لاوروف در ادامه از «حضور بیش از حد و گسترده کنونی غرب» در شورای امنیت ابراز تاسف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
شورای ملل فقط دست هشت کشور هست و بس .بقیه ول معطل هستن شورای قلدرها نه ملل .این فقط باید جمع بشه از نو بنیادی تشکیل بشه
آخرین اخبار