مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد بیکاران استان را دانش‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، گفت : تشکیل تعاونی می‌تواند ۲ مشکل اصلی آنان برای ایجاد اشتغال پایدار شامل سهم آورده اولیه و تضامین بانکی را حل کند.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ تعاونی در استان به بهره برداری رسید، گفت : ۲ مشکل اصلی دانش‌آموختگان دانشگاهی برای ایجاد اشتغال، سهم آورده و تضامین بانکی است که این ۲ مشکل در تعاونی‌ها حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۰۰ تعاونی با اشتغال‌زایی ۵۰ هزار نفر در استان مشغول فعالیت هستند، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۳۰ درصد جمعیت بیکار استان دانش‌آموخته دانشگاهی هستند، تعاونی‌ها فرصت خوبی برای اشتغال این قشر محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار داشت: صندوق ضمانت تعاون در استان‌ها می‌تواند مشکل تضامین بانکی را حل کند تا دانش‌آموخته دانشگاهی بتوانند سرمایه‌های خُرد خود را به سرمایه‌های تجمعی تبدیل کنند و وارد بازار کار شوند و براساس علائق و دلبستگی‌های خود شغل پایدار ایجاد نمایند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.