مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه صیانت از نیروی کار یکی از مهم‌ترین رسالت این اداره کل است گفت : در این زمینه، سال گذشته ۱۰ هزار مورد بازرسی از واحد‌های اقتصادی و تولیدی استان کرمانشاه به عمل آمد.

اقبال احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه شامگاه روز سه شنبه در دیدار منتخبین حوزه کارگری با استاندار کرمانشاه گفت : در سال گذشته در زمینه تنظیم مناسبات کارگری و کارفرمایی و حل اختلاف بین کارگران و کارفرمایان، ۶ هزار پرونده حل اختلاف رسیدگی شد.

وی افزود: روند طولانی رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی یکی از انتقادات و نارضایتی‌های جامعه کار بوده که در سال گذشته با افزایش شعب حل اختلاف در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های فاقد شعبه این میانگین با کاهش ۵۱ روزی موجب رضایت نسبی این ۲ قشر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۹۲ تشکل کارگری- کارفرمایی انجمن صنفی و کانون فعال وجود دارد، گفت:طبق آمار ثبت شده بیمه تامین اجتماعی، ۲۶۱ هزار کارگر فعال و ۸۱ هزار کارگر بازنشسته در استان کرمانشاه وجود دارد.

۲/۸ درصد نرخ بیکاری استان کرمانشاه کاهش یافته است

وی با اشاره به رتبه دوم استان در جذب اعتبار مشاغل خانگی با ۱۰۶ میلیارد تومان و ۷۲۹ فرصت شغلی در بخش تعاون در سال گذشته، بیان کرد: در زمستان ۱۴۰۱ نسبت به زمستان سال ماقبل شاهد کاهش ۲/۸ درصد نرخ بیکاری استان بودیم و طبق آمار سازمان مرکز آمار ایران زمستان گذشته نرخ بیکاری استان به ۱۵/۱ رسید.

احمدی از سرعت روند پرداخت تسهیلات از محل مصوبات ریاست جمهوری در استان خبر داد و افزود: از زمان تشکیل قرارگاه ملی اشتغال، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده و برای ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرونده قرارداد انعقاد شده که منتظر پرداخت تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۳۰ هزار کارگر در نزدیک به هزار واحد‌های صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه مشغول کار هستند .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.