دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گفت:دانشگاه‌های علوم پزشکی با بین المللی سازی ظرفیت‌های خود می‌توانند سهم قابل توجهی از این بازار را به دست آورند.

محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل  در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی بین المللی و افزایش سهم جمهوری اسلامی ایران از بازار‌های منطقه ای، بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر توسعه روابط با کشور‌های دنیا تاکید کرده اند. رییس جمهور نیز سیاست خارجی خود را تمرکز بر چندجانبه گرایی اقتصادی و تقویت سیاست همسایگی، اعلام کردند.

وی درخصوص توسعه سهم کشورمان از بازار دانشجویان بین المللی، گفت: بدون شک بازار آموزش عالی بین المللی یکی از بازار‌های بسیار مهم با کشش قابل توجه است.

نیکنام افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی با بین المللی سازی ظرفیت‌های خود می‌توانند سهم قابل توجهی از این بازار را به دست آورند. این امر زمینه ورود دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورمان در عرصه‌ها و تعاملات بین المللی را فراهم می‌کنند که نمونه آن دانشگاه سبطین در عراق است.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل در ادامه درخصوص تاثیرات مالی و اجتماعی حضور در عرصه‌های بین المللی، تصریح کرد: تاثیرات مالی و اجتماعی ناشی از ورود به این بازار می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های دانشگاهی و در پی آن گسترش تولید دانش و فناوری‌های نوین پزشکی را برای کشورمان به همراه داشته باشد، مانند مراکز رشد بین المللی.

نیکنام گفت: تجاری سازی و فروش دانش و فناوری‌های نوین تولید شده در دانشگاه‌ها و مراکز علمی مانند شتاب دهنده‌های فناوری بین المللی، خود عامل بسیار تاثیرگذاری بر کاهش تورم و حمایت از تولید را می‌تواند در پی داشته باشد.

وی در ادامه ضمن تشریح همکاری‌های مشترک ایران و سایر کشور‌ها در حوزه سلامت، گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشور‌های گروه پنج در زمینه همکاری‌های نظام سلامت همزمان با اولین نشست توانمندسازی در زمینه حکمرانی و راهبری نظام سلامت برگزار خواهد شد که در خصوص موضوعات مختلف حوزه سلامت بحث و تبادل نظر خواهد شد.

نیکنام در ادامه بر همکاری، مشارکت و عزم دانشگاه‌های علوم پزشکی در عرصه همکاری‌های بین المللی حوزه سلامت و آموزش تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار