سرقت تجهیزات مخابراتی علت قطع تلفن در ۳ روستا‌ی بندپی غربی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران علت قطع تلفن ثابت در ۳ روستا‌ی بندپی غربی بابل را سرقت تجهیزات مخابراتی اعلام کرد.

اسماعیل اعزی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در خصوص وضعیت ارتباطی روستا‌های بخش بندپی غربی شهرستان بابل، گفت: بنا بر گزارش واصله در خصوص قطع ارتباط تلفن ثابت در برخی از روستا‌های این منطقه طی بررسی‌های بعمل آمده سه روستای مَسِّک، سنگرودپی و پاریکلا بخش بندپی غربی واقع در شهرستان بابل با جمعیتی بالغ بر ۲۸۸ خانوار دچار قطع تلفن ثابت می‌باشند.

او افزود: در طی سه سال گذشته کابل تلفن روستای پاریکلا هفت بار و کابل تلفن روستا‌های سنگرودپی و مَسِّک هر کدام پنج بار سرقت شده است که شامل کابل ها، تیرک ها، تجهیزات و کافوی مخابراتی بوده است و آسیب‌های جدی وارد شده به این تجهیزات توسط سارقان، مشکلاتی را برای مشترکان تلفن ثابت این مناطق فراهم کرده است.

اعزی گفت: در پی سرقت‌های مکرر به همت مدیران مخابرات منطقه مازندران کابل کشی مجدد چندین بار انجام پذیرفته و ارتباط تلفن ثابت برای مشترکین برقرار گردید، اما با توجه به ادامه روند این سرقت‌ها، تامین مجدد منابع جهت تجهیز دشوار بوده و حفظ این تجهیزات در خارج از بافت روستا و مراکز مخابراتی بر عهده مجموعه مخابرات نمی‌باشد.

او افزود: ایجاد بستر شبکه فیبر نوری زیر زمینی می‌تواند راه حل مناسبی جهت رفع مشکل ارتباطی مردم این منطقه باشد.

اعزی گفت: در همین راستا با هماهنگی انجام گرفته توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران و معاونت شبکه مخابرات منطقه مازندران مقرر شد جلسه‌ای با حضور بخشدار بخش بندپی غربی شهرستان بابل و دهیاری‌ها و اعضای شورای اسلامی این سه روستا برگزار شده و تصمیم گیری‌های لازم جهت ایجاد شبکه فیبر نوری بصورت حفاری و دفن کابل‌های مخابراتی به منظور برقراری ارتباطات ثابت امن و پایدار برای این مناطق بعمل آید.

او افزود: البته در حال حاضر سه روستای پاریکلا، مَسِّک و سنگ رودپی بخش بند پی غربی بابل از اینترنت پرسرعت همراه با تکنولوژی ۴G نیز برخوردار هستند و مشکل تلفن ثابت این مناطق نیز به زودی به همت همکارانمان در مجموعه مخابرات استان مرتفع می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.