رضوان حکیم زاده استاد دانشگاه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: مدارس دولتی خوبی داریم به طوری که اقدامات خوبی را انجام می دهند، متاسفانه مدارس با کیفیت خوب گمنام هستند.
به گفته وی، منابع مالی یکی از ابزارهای افزایش کیفیت مدارس است اما بودجه به تنهایی سبب بهبود کیفیت مدارس نمی شود بلکه عوامل مختلفی در زمینه ایجاد کیفیت مدارس تاثیر گذار است.
او بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده، بودجه آموزش و پرورش برای ۶۰ درصد از دانش آموزان کفایت می کند. سرانه هر دانش آموز در مدارس دولتی با مدارس غیر دولتی یکسان است.
حکیم زاده ادامه داد: باید سیاست های نادرست در مدارس مناطق محروم اصلاح شود. در حاشیه شهرهای بزرگ اکثر معلمان با تجربه هستند.
عبدالعالی مدیر شبکه آموزش گفت: بیشتر بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق می شود. معلمان مدارس دولتی از نظر دانش باید ارتقاء پیدا کنند. باید از ابزارهای نوین و مدیریتی استفاده کرد تا سبب ارتقای کیفیت آموزش در مدارس شود.
رقیه فاضل کارشناس مدیریت آموزشی گفت: بودجه آموزش و پرورش باید افزایش پیدا کند، به طوری که جهت گیری بودجه از اهمیت بالایی برخوردار است.
او بیان کرد: جمعیت مدارس دولتی زیاد است. باید به سمت مهارت محوری پیش برویم. مدارس مناطق محروم را باید تقویت کنیم.