ذخیره آب سد "سده" شهرستان خواف در شرق خراسان رضوی، بیش از ۷۵ درصد کاهش یافت.

مهدی سالاری رئیس اداره منابع آب خواف گفت : سد سده در سال گذشته ۷ میلیون و ۷۶۰ هزار مترمکعب ذخیره آب داشت که به دلیل خشکسالی شدید ذخیره آبی این سد در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد کاهش یافته و به یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب رسیده است.

او افزود: به دلیل کاهش شدید ذخیره آب سد سده و وضعیت بحرانی این سد، طی هفته گذشته جلسه‌ای با نمایندگان پنج گروه حقابه بر شهر سلامی برگزار گردیده است.

این مقام مسئول  با تشریح وضعیت بحرانی سد سده از نمایندگان کشاورزان خواست میزان ذخیره آب سد را مد نظر قرار داده و مصرف آب را مدیریت کنند.

سالاری ادامه داد: سد مذکور بر روی رودخانه سده بسته شده و حقابه برای  آن بر اساس عرف گذشته، کشاورزان منطقه شهر سده و سلامی، که مالکین آب تنگل سده می‌باشند متعلق است.

غلامپور عضو شورای شهر سده خواف بااشاره به اینکه آب سد برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود گفت: ۵۳۲ مالک تحت تاثیر کمبود آب قرار دارند و امسال  هیچگونه کِشتی در فصل بهار بدلیل کاهش جدی آب انجام نشده است.

او افزود:نگرانی مردم برای نبود آب در فصل پاییز برای کشت‌های زعفرانی که در زیر دست سد کشت شده است وجود دارد، چون هیچ آبی وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.