نخست وزیر اسلواکی به دلیل تضعیف کابینه‌اش از رئیس جمهور این کشور خواسته است تا او را از وظایفش برکنار کند.

«ادوارد هگر» نخست وزیر اسلواکی امروز یکشنبه گفت که پس از استعفای وزرا که کابینه وی را به شدت تضعیف کرد، از رئیس جمهور خواسته است تا او را از وظایفش برکنار کند.

هگر قرار است اواخر روز یکشنبه با رئیس جمهور زوزانا کاپوتووا، که قدرت تعیین یک نخست وزیر موقت جدید را دارد، ملاقات کند. هگر با درخواست‌های مخالفان مواجه شده است تا راه را برای یک دولت تکنوکرات برای رهبری کشور اروپای مرکزی تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در سپتامبر فراهم کند.

چند ماه قبل در جلسه رای‌گیری مجلس در خصوص عملکرد دولت ادوارد هگر، نخست وزیر اسلواکی، مجموعا ۷۸ نماینده از ۱۵۰ نماینده به طرح عدم اعتماد مخالفان رأی مثبت دادند.

دولت هگر چند ماه پیش، زمانی که حزب آزادی و همبستگی از ائتلاف خارج شد، اکثریت خود و یکی از متحدانش را از دست داد. رای عدم اعتماد مجلس، آخرین بخش از شکافی است که از چند ماه پیش آغاز شد. ریچارد سولیک، رئیس حزب آزادی و همبستگی که از مجلس خارج شده، دولت را به فساد و عدم حمایت از مردم در مقابله با هزینه‌های انرژی فزاینده متهم کرده است. سولیک پیش از رای‌گیری گفت: «به مدت نیم سال ما شاهد هرج و مرج مداوم و سبک غیرقابل قبول حکومت‌داری بودیم. این دولت سزاوار اعتماد ما نیست».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار