بازارچه مرزی دریایی پسابندر شهرستان مرزی ساحلی دشتیاری تنها بازارچه مرزی آبی در سیستان و بلوچستان است که با وجود وعده‌های فراوان متاسفانه تاکنون راه اندازی نشده است.

خالد ایزدپناه رئیس شورای اسلامی شهرستان دشتیاری اظهار کرد: بازارچه مرزی آبی پسابندر در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان واقع شده است و از اهمیت راهبردی ویژه برخودار است در صورت راه‌اندازی آن می‌تواند هزاران شغل ایجاد کرد و رونق صادرات و اشتغالزایی برای مردم مرزنشین دشتیاری خواهد بود.

خالد ایزدپناه گفت: دولت در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به مرز‌های کشور در بحث اشتغال و معیشت مرزنشینان داشته است و انتظار می‌رود بازارچه مرزی آبی پسابندر نیز به صورت ویژه دیده شود، زیرا تعلل در راه اندازی آن می‌تواند بیکاری، عدم توسعه و نا امیدی در بین مرزنشینان بوجود آورد و به سبب آن نیز آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: موقعیت راهبردی شهرستان مرزی ساحلی دشتیاری یک موقعیت جهانی و استراتژیک است چرا که این شهرستان از یک طرف به آب‌های آزاد جهان و از طرفی هم، هم مرز با کشور پاکستان و دو بندر مهم پاکستان گوادر و کراچی است که می‌تواند تحولی عظیم در بحث اشتغال و رونق صادرات ایجاد کند.

ایزدپناه یادآور شد: بندر زیبایی پسابندر نه تنها نقش صادرات رو بر عهده خواهد داشت بلکه موقعیت مناسب برای ورود گردشگران خارجی است که از طریق مرز دریایی وارد کشور خواهد شد.

وی گفت: مرز بین المللی ریمدان دشتیاری تنها مرز رسمی در کشور است که در تمام ایام سال زائران پاکستانی حضرت ثامن الائمه و حضرت معصومه علیه السلام وارد کشور می‌شوند مرز‌های ریمدان و پسابندر امن‌ترین باصرفه‌ترین و کوتاهترین مرز‌های بین کشور ایران و پاکستان به شمار می‌روند و از اهمیت بالای اقتصادی تجاری گردشگری برخودار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار