آژیر خطر در مناطق مختلف اوکراین به صدا درآمد

به دنبال موشک باران مناطق مختلفی از اوکراین و وقوع چندین انفجار آژیر خطر حمله هوایی در مناطق مختلفی از اوکراین به صدا درآمد.

رسانه‌های اوکراین گزارش دادند ارتش روسیه در ساعات گذشته چندین بار به شهر بندری اودسا و برخی مناطق حومه کی یف حمله هوایی کرده که در پی آن آژیر خطر حملات هوایی در بیشتر مناطق این کشور به صدا درآمده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش‌هایی از وقوع انفجار‌های قوی و شنیده شدن صدای مهیب در مناطق مختلفی از اوکراین مخابره شده است. همچنین صدای انفجار در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا و شهر خرسون در جنوب شرق اوکراین نیز به گوش رسیده است.

ارتش روسیه در هفته‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهر‌های مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بار‌ها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست کرد که سامانه‌های پدافندی پیشرفته در اختیار این کشور قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار