کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: شاخص کیفیت هوا در مناطق مختلف استان بر اثر وقوع گرد و غبار کاهش یافته به طوریکه در شهرستان ابهر برای گروه‌های حساس ناسالم است.

حسین سلطانی  کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از بعداز ظهر فردا سامانه بارشی وارد استان می‌شود که بر اثر فعالیت آن بارندگی‌های رگباری و وقوع رعد و برق را در استان شاهد خواهیم بود که این شرایط تا روز چهارشنبه هفته جاری در منطقه حاکم است.

وی با بیان اینکه گروه‌های حساس شامل سالمندان، بیماران ریوی، تنفسی، قلبی و عروقی و مادران باردار در این شرایط جوی از حضور و فعالیت در فضای باز پرهیز کنند، یادآور شد: طی امروز و فردا استفاده از ماسک‌های مناسب برای افرادی که در محیط‌های باز تردد دارند توصیه می‌شود.

سطلانی اظهار کرد: با وقوع بارش‌های رگباری شدت آن در شهر ارمغانخانه زنجان بیش از سایر نقاط استان پیش بینی می‌شود و به همین منظور هشدار زرد هواشناسی صادر شده است چراکه احتمال سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر وجود دارد.

وی از هموطنان خواست از تردد و توقف در کنار روخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

سلطانی خاطرنشان کرد: دمای هوای مناطق مختلف استان روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به طور موقت خنکتر خواهد شد و در روز‌های پایانی هفته زنجانی‌ها روز‌های گرمی را سپری خواهند کرد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد ذکر کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهر‌های مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۹ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۰ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۹ درجه، آببر ۱۶ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۷ درجه، قیدار ۱۷ و ۲۵ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.