کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف تا کمی ابری است و به تدریج با وزش باد و غبارآلودگی همراه می‌شود.

مرتضی قدیمی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه صاف تا کمی ابری بودن  آسمان مناطق مختلف استان  تا اواخر هفته جاری ادامه دارد، گفت: با توجه به اینکه امواج قابل توجهی از لایه های جوی عبور نخواهد کرد طی روزهای آینده بارش های چشمگیری برای استان پیش بینی نمی شود.

وی یادآور شد: احتمال بارش های پراکنده، محلی، رگباری و تگرگ در استان به دلیل گرما و رطوبت موجود در هوا وجود دارد.

قدیمی اظهار داشت: دمای هوا تا روز چهارشنبه هفته جاری روند افزایشی خواهد داشت و بعد از آن شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با هشت درجه سانتیگراد خنکترین و گیلوان با ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان گزارش شد.

قدیمی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی روز گذشته در اغلب نقاط استان، افزود: شهرستان خرمدره با ۱۰ میلیمتر، صایین قلعه با هشت میلیمتر و دانشگاه زنجان با ۶ میلیمتر بیشترین میزان بارش های ناشی از فعالیت این سامانه را ثبت کردند.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۲ و ۲۹ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۲ درجه، آببر ۲۲ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۲۴ درجه، قیدار ۱۳ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، کیفیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.