تعداد جان باختگان آتش سوزی در منطقه کورگان در اورال روسیه افزایش یافته است.

خبرگزاری تاس به نقل از مقامات بهداشتی گزارش داد که تعداد قربانیان آتش سوزی در منطقه کورگان در اورال روسیه به ۶ نفر افزایش یافته است.

روز گذشته کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرده بود که حداقل ۳ نفر در آتش‌سوزی‌های جنگلی جان باختند، اما اکنون تعداد آن‌ها ۶ نفر اعلام و گفته شد که ۱۴ نفر دیگر هم به بیمارستان منتقل شدند. «الکساندر کورنکوف» وزیر اورژانس روسیه، امروز (دوشنبه) وارد منطقه کورگان شد که در امتداد مرز روسیه با قزاقستان قرار دارد تا شخصا بر تلاش‌ها برای مهار فاجعه نظارت کند.

به گفته این مقام اکنون اغلب آتش‌سوزی‌ها به حالت محلی تبدیل شده‌اند و «از ۹ آتش سوزی جنگلی که مناطق مسکونی منطقه را تهدید می‌کند، ۶ مورد بومی سازی شده و یک مورد به طور کامل خاموش شده است. تقریباً ۱۳۰۰ امدادگر و بیش از ۳۳۰ واحد سخت افزار تخصصی در مقابله با آتش سوزی‌های جنگلی مشارکت داشته‌اند. هواپیما‌های تخصصی تاکنون بیش از ۱۶۵ تن آب در جبهه‌های آتش ریخته‌اند.»

همچنین امروز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند هواپیمای ترابری Il-۷۶ خود- مخصوص مأموریت‌های آتش‌نشانی- را به منطقه می‌فرستد.

در اواخر ماه آوریل در منطقه کورگان به دلیل آتش سوزی‌های گسترده وضعیت اضطراری اعلام شد و تاکنون بیش از ۴۰ ساختمان بر اثر آتش سوزی در منطقه ویران شده است. وضعیت آتش‌سوزی‌های جنگلی نه تنها در منطقه کورگان، بلکه در سایر مناطق اورال نیز دشوار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار