اولین جشنواره روستایی و عشایری در قزوین گشایش یافت

نخستین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

نخستین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین  در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین گشایش یافت.

لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری درخصوص این نمایشگاه گفت: اولین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین با هدف معرفی ظرفیت و توانمندی‌های روستا‌ها در حوزه‌های گردشگری، تولید مواد غذایی و کشاورزی و همچنین صنایع تبدیلی کشاورزی به همراه معرفی بازی و موسیقی‌های محلی برگزار شده است.

غریب تصریح کرد: عشایر کوچ نشین استان نیز در این جشنواره حضور دارند و توانمندی‌های خود در بخش‌های مختلف را عرضه کرده ند.

غریب یادآورشد: عشایر با برپایی سیاه چادرها، توانمندی‌ها و محصولات تولیدی، خوراکی، دامی و کشاورزی خود را نیز در معرض دید و فروش قرار داده اند.

وی افزود: اجرای بازی‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی، معرفی آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری به همراه پایکوبی اقوام از برنامه‌های شاد و جانبی جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین است که جذابیت این جشنواره را دو چندان می‌کند.

مدیرکل روستایی استانداری قزوین افزود: همچنین ۱۹ بخش به همراه ۱۴ ایل عشایری استان قزوین ظرفیت، توانمندی و محصولات خود را در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، دام و طیور، آثار تاریخی و صنایع تبدیلی طی مدت چهار روز در نمایشگاه عرضه کرده اند.

ابیت مسئول امور عشایر استان قزوین هم به خبرنگار برنا گفت: بخش عشایری با ۹ غرفه از مناطق کوهین، الموت، طارم و بویین زهرا انواع صنایع دستی، گیاهان دارویی و محصولات لبنی ارگانیک و آش محلی را عرضه کرده اند.

وی بیان کرد: ۲۶۲۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر در استان قزوین مشغول فعالیت هستند.

ابیت تصریح کرد: اداره عشایر استان چند موضوع اساسی مانند احیای صنایع دستی، گردشگری عشایر و توسعه گیاهان دارویی و ایجاد زنجیره گوشت قرمز را در اولویت قرار داده که امیدواریم با اجرای آن شاهد تحول اساس در زندگی عشایر باشیم.

جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین به مدت چهار روز برپاست و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از آن در محل نمایشگاه‌های بین المللی قزوین دیدن کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار