دبیر شورای مشاوران وزرا و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور با بیان اینکه ۱۴ اصل یا ماده قانونی وضع شده برای رسیدگی به امور خانواده شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد؛ گفت : مشاوران امور ایثارگران در سازمان‌ها و ادارات موظفند این قوانین و مقررات را پیگیری کنند.

رضا رحیمی نسب دبیر شورای مشاوران وزرا و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور در جلسه با مدیران و ایثارگران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه؛ از نگاه ویژه و خاص دولت سیزدهم در رسیدگی به مشکلات ایثارگران و خانواده شهدا خبر داد و گفت : به همین خاطر جایگاه مشاور امور ایثارگران در دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی به عنوان یک پست اداری تعریف و وظایف قانونی مدیران در قبال خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران به آنان تفویض اختیار و رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه عقب افتادگی‌ها و ضرر‌های انباشته زیادی در خدمت به ایثارگران داریم، اظهار کرد: واقعیت آن است نسبت به رفع مشکلات و دغدغه خانواده شهدا و ایثارگر به آن شکلی که قوانین وضع شده و نگاه مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بوده؛ عمل نکردیم.

رحیمی نسب اضافه کرد: با این وجود ایثارگران و خانواده شهدا همواره پای نظام بوده و فداکاری، ایثار خودشان را نسبت به انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) نشان داده اند.

وی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران انقلابی و جهادی در دولت سیزدهم؛ باور عمیق به ایثار، جهاد، فداکاری، شهادت خانواده شهدا و ایثارگران برای نظام جمهوری دانست و گفت: مدیری که خودش را انقلابی بداند، اما یک نگاه خاص و ویژه نسبت به ایثار؛ ایثارگران نداشته باشد، نمی‌توانند نگاه مثبتی برای رسیدگی به امور آن‌ها داشته باشد.

دبیر شورای مشاوران وزرا و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور از مدیران خواست برای رسیدگی به امور ایثارگران یک برنامه یکساله و حتما یک پرونده جدید برای پیگیری به امور آن‌ها در کنار میز خود داشته باشند.

رحیمی نسب از مدیران خواست نگاه آن‌ها نسبت به ایثارگران و خانواده شهدا و فرزندان آنها؛ صرفا تجلیل به مناسبت‌های خاص نباشد، قانون و وظایف بی شماری در قبال آنان باید مورد توجه قرار دهند، که اگر چنین کنند، بخش عمده‌ای از مشکلات ایثارگران حل خواهد شد.

وی با اشاره به سفر تقریبا ۳۰ مشاور ایثارگران وزراء به استان کرمانشاه؛ یکی از مهم‌ترین اهداف این سفر‌ها را رسیدگی به مشکلات و مسائل خانواده شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران بویژه در ادارات را در ارتباط با مدیران استانی و یا بخشی با پیگیری در مرکز کشور حل و فصل خواهیم کرد.

رحیمی نسب ارتقا و اعتلای جایگاه ایثارگران و مشاور امور آن‌ها در دستگاه اجرایی را از دیگر اهداف این سفر‌ها اعلام کرد و افزود: وظیفه همه ما خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران است، زیرا هرچه داریم به برکت خون شهدا و ایثار ایثارگران است بنابراین ایثارگران در ادارات باید داری جایگاه خاص و ویژه مورد نظر قرار گیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۴ ۱۷ تير ۱۴۰۲
پس مردم عادی چی؟ چرا انقدر تبعیض قائل میشید من خودم کنکوریم چرا باید ما همه درسا رو ۶۰ تا ۷۰ درصد بزنیم تا پزشکی علوم پزشکی قبول بشیم ولی یه کسی که خانواده شهیده با ۵ درصد و بقیه منفی میتونه بره پزشک مملکت شه؟
ولله اگه اون شهید راضی باشه ولله اگه خدا راضی باشه