مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : برای برون رفت از مشکلات فعلی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز (۱۸ اردیبهشت) در دیدار مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با جمعی از فرزندان شهید فرهنگی، رزمنده و ایثارگر کرمانشاه، با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز کشور را مدیون شهدا و خانواده‌های آن‌ها هستیم، گفت : در سایه از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران، در جنگ هشت ساله تحمیلی در برابر دشمنان ایستادگی کردیم و حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانگان ندادیم و این اوج عزتمندی است.

محمدی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را نیاز امروز کشور عنوان کرد و افزود: اگر فرهنگ حاکم بر زندگی شهدا را در جامعه ترویج کنیم، مهمترین گام را در جهت حل مشکلات و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب برداشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: برای برون رفت از مشکلات فعلی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... بیش از هرچیز به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت احتیاج داریم.

محمدی اشاره‌ای هم به ویژگی‌های بازر شهدا داشت و گفت: شهدا فقط و فقط برای رضای خدا در میدان مقابله دشمن حاضر می‌شدند و اخلاص، شجاعت، دلیری و ولایتمداری از ویژگی‌های برجسته آن‌ها است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ۱۷۱ شهید فرهنگی و ۵۸۰ شهید دانش‌آموز تقدیم اسلام و انقلاب کرده، گفت: شهدای فرهنگی حتما در تبیین ارزش‌های نظام و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت پای کار بوده اند که ثمره آن حضور پررنگ دانش‌آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه دفاع از کشور و آمار بالای شهدای دانش آموز بوده است.

محمدی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس حدود ۴۰ مدرسه در استان کرمانشاه بمباران شد. 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: از آنجایی که تربیت نسل جوان در تراز انقلاب اسلامی در برنامه آموزش و پرورش است، توجه به مدارس شاهد و ایثارگر یکی از اولویت‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت در استان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.