طی مراسمی به‌مناسبت بزرگداشت هفته شیراز از پوستر «نذر هنر» به منظور کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری هنرمندان رونمایی شد.

همزمان با هفته شیراز، آیین نکوداشت و رونمایی از سردیس پیشکسوتان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شیراز با عنوان «نقش ماندگار»در این کلان‌شهر برگزار شد.

در این مراسم همچنین از پوستر «نذر هنر» که تمام عواید آن صرف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خواهد شد با موضوع فراخوان نخستین نمایشگاه هنر‌های تجسمی رونمایی شد. علاوه بر این‌ها به‌صورت نمادین از پوستر کوچه کاشی هفت‌رنگ سازان رونمایی شد و این پوستر با الهام از کاشی مسجد نصیرالملک طراحی‌شده است.

سلمان گورنگی، دبیر رویداد «نقش ماندگار» نیز در این مراسم گفت: آثار ماندگار هنرمندان شیراز در زمینه‌های مختلف فرهنگی دارای ارزش ملی و بین‌المللی است.

او گفت: طی مدت ۳ سال است که شهر شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی انتخاب‌شده است و اقداماتی را در دستور کار دارد تا این عنوان همواره بر این شهر بماند.

گورنگی به برخی از فهرست برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: پیگیری و برنامه‌ریزی رونق سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی و هنر، راه‌اندازی کارگروه اقتصاد هنر، راه‌اندازی گروه تخصصی حراج ملی و بین‌المللی صنایع‌دستی با اجرای دستورالعمل قانونی، برگزاری همایش چهره ماندگار در بخش صنایع‌دستی، برنامه‌ریزی جهت تعامل و همکاری با دستگاه‌های مختلف در حوزه صنایع‌دستی، برگزاری همایش چهره‌های ماندگار و نصب کاشی ماندگار بر سر در منازل اساتید حوزه هنر ازجمله این برنامه‌های دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی است.

در پایان این مراسم همچنین از غلامرضا تجویدی استاد و مفاخر برجسته کشوری حوزه نگارگری، استاد جلال غلامی از اساتید پیشکسوت حوزه خاتم‌کاری، استاد بهرام منبتی از مفاخر حوزه منبت‌کاری، استاد عبدالخالق گلریز خاتمی از اساتید برجسته حوزه خاتم‌کاری در شیراز، استاد علی صدری از اساتید ارزشمند و هنرمند رشته قلم‌زنی، محمود بارغن استاد حوزه مسگری تجلیل و قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار