معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی عشایر کوچ رو در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه خبر داد.

شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در آستانه کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان با اشاره به اینکه جامعه عشایری به عنوان قشری مولد نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصادی، مناسبات سیاسی و اجتماعی کشور دارند، می‌طلبد در راستای حفظ و ارتقای سلامت عشایر در طول مسیر کوچ و نقاط استقرار، خدمات بهداشتی و درمانی مطلوبی به آن‌ها ارائه گردد.

وی گفت: با توجه به وظیفه وزارت بهداشت در راستای تامین سلامت عموم افراد جامعه، در طول سال‌های اخیر نیز برنامه‌ها و مراقبت‌های خوبی توسط معاونت بهداشتی جهت عشایر کوچنده استان اجرا شده است.

تیم‌های سیار سلامت متشکل از پزشک، ماما، دارویار، بهورز، مراقبین سلامت، بهداشت محیط و… با مراجعه به مناطق عشایرنشین در شهرستان‌هایی که عشایر در حوزه جغرافیایی آن‌ها قراردارند انواع خدمات بهداشتی و درمانی را به آنان ارائه می‌دهند.

تشکیل پرونده سلامت خانوار، ویزیت پزشک و ماما، توزیع دارو و مکمل‌ها برای بیماران نیازمند، مراقبت از سالمندان، میانسالان، زنان باردار، کودکان، واکسیناسیون، کنترل کیفی و کلرزنی آب آشامیدنی، آموزش بهداشت در زمینه بیمار‌های واگیر و غیرواگیر، بهداشت محیط از جمله خدماتی است که به عشایر ارائه می‌شود.

 در این راستا بیش ۲۲۰۰ مورد خدمت به عشایر حاضر در مناطق قشلاقی استان در زمستان سال ۱۴۰۱ ارائه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.