انجام نخستین عمل موفق پیوند مغز استخوان در کردستان

نخستین عمل پیوند مغز استخوان در کردستان، بر روی کودک ۸ ساله مبتلا به تومور ویلمز با موفقیت انجام شد.

 دکتر برهان مرادویسی فوق تخصص انکولوژی کودکان و رئیس بیمارستان بعثت سنندج گفت: پیوند مغز استخوان یکی از روش‌های نوین درمانی برای بیماران سرطانی است که امید‌های بهبودی این قبیل بیماران را افزایش داده است.

او گفت: پسر بچه ۸ ساله در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱۴ با تشخیص تومور ویلمز به عنوان اولین مددجو در بخش پیوند استخوان بیمارستان بعثت سنندج بستری شده است.

 مراد ویسی این مددجو را یک نمونه اتولوگ بیان کرد و گفت: در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۲۰ سلول گیری از مددجو انجام و بعد از یک دوره شیمی درمانی در بخش پیوند و انجام آزمایشات تخصصی لازم در تاریخ ۲۸ فروردین تزریق سلول‌های بنیادی برای وی به انجام رسید.

مسئول تیم درمانی این عمل با اشاره به اینکه، این مددجو امروز بعد از اتمام موفقیت آمیز دوره درمان و گرفتن آموزش‌های لازم در خصوص رعایت نکات بهداشت فردی و ایزولاسیون در خانه، ترخیص شد، ابراز داشت: با مساعدت ریاست دانشگاه و پیگیری‌های معاون درمان و مسئولان دانشگاه، امکان انجام عمل پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت سنندج برای اولین بار در استان کردستان فراهم شد تا راه برای انجام کار‌های جدیدتر و کمک به بیماران سرطانی کردستان و استان‌های همجوار ایجاد شود.

گفتنی است؛ بخش پیوند مغز استخوان با همت و همیاری خیرین گرانقدر سلامت ساخته شده و زمینه را برای اقدامات درمانی فوق تخصصی که در غرب کشور بی نظیر است فراهم آورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.