۵۱۵ کیلوگرم تخم مرغ فاقد هویت و شناسنامه بهداشتی در نهبندان توقیف شد.

آهنی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: طی بازدید کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان از یک واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی، چهل کارتن تخم مرغ به وزن ۵۱۵ کیلوگرم مشاهده و به دلیل عدم نشانه گذاری محموله توقیف شد.

او افزود: در برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ که از سوی دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور ابلاغ شده است در خصوص هویت گذاری و شناسنامه کردن آن تأکید زیادی شده است.

آهنی ادامه داد: از اهداف این برنامه ملی این است که از عرضه تخم مرغ بدون هویت و یا فاقد بسته‌بندی جلوگیری و از چرخه توزیع کشور حذف شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان تصریح کرد: از دیگر اهداف برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین تخم مرغ می‌توان به بهبود و تقویت سیستم کنترل و نظارت دقیق بر روند تولید تا عرضه سالم و بهداشتی با رعایت زنجیره سرد و امکان ردیابی تخم مرغ در تمام زنجیره تولید اشاره کرد.

او عنوان کرد: جلوگیری از تخم مرغ کثیف، ترک خورده، شکسته یا فاسد و جلوگیری از عرضه در فضای باز و در معرض تابش نور خورشید، جلوگیری از ایجاد آلودگی ثانویه و افزایش عمر ماندگاری از دیگر برنامه ملی است.

برچسب ها: دامپزشکی ، تخم مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.