رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از امروز توزیع گوشت منجمد گوساله و گوسفندی در شهرستان‌های استان آغاز می‌شود.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: توزیع سهمیه ۹۸ تنی گوشت منجمد گوساله و ۴۸ تنی گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازار از امروز به صورت هماهنگ در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی آغاز می‌شود و مردم شهرستان‌های بیرجند و قائنات می‌توانند نسبت به خرید از طریق سامانه مورد نظر اقدام کنند.

به گفته او توزیع گوشت در سایر شهرستان‌های استان به صورت فیزیکی و با اولویت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نهادهای حمایتی انجام می‌شود.

جعفری با اشاره به تولید ۷۹۲ تن گوشت مرغ گرم در استان بیان کرد: ذخیره گوشت مرغ منجمد در استان ۲۵۱ تن و میزان تخم مرغ تولیدی از ابتدای امسال تا هفته گذشته هم ۵۹۳ هزار و ۴۱۳ تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گوشت منجمد بین ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان است و مباشران توزیع مشخص شده اند و مدیریت موضوع در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است و در بیرجند و قاین از طریق سایت پست سام صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز گوسفندی در استان بین ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان است عنوان کرد: در سایر استان‌ها قیمت به ۲۶۰ هزار تومان رسیده است.

جعفری با اشاره به خرید گوشت مازاد مرغ در خراسان جنوبی، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام تنها نژاد آرین را خریداری می‌کند و خرید بقیه نژادها از سوی اتحادیه‌های تعاون روستایی انجام می‌شود که هم اکنون به دلیل نبود توان مالی از سوی اتحادیه‌ها خریدی صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مهمترین مشکل اتحادیه‌ها در زمینه خرید مرغ مازاد را کمبود نقدینگی اعلام کرد و افزود: تقاضای ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات دارند و هم اکنون ۵۰۰ تن مرغ مازاد از سوی کشتارگاه استان خریداری و ذخیره سازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
کجاثبتنام میکنن