استاندار کرمانشاه با بیان اهمیت ترویج فریضه زکات در جامعه، گفت : اجرای مناسب این فریضه الهی مهم در جامعه نیازمند پیوست فرهنگی است.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی زکات در سالن همایش دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، گفت : رهبر معظم انقلاب در دیدار چند سال قبل خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که کار‌های مهم و بزرگی که در کشور اجرا می‌شود باید دارای پیوست فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه برای ترویج زکات در جامعه باید بیش از پیش تلاش کرد، گفت: در قرآن کریم در ۵۹ آیه صراحتا به اهمیت زکات اشاره شده، ضمن آنکه در ۲ هزار روایت در مورد این فریضه تاکید شده است که این امر نشان دهنده اهمیت این ضرورت الهی است.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: مسئولان شورای زکات در گفتگو با مردم باید به این نکته یادآوری کنند که ثواب این فریضه تنها به خود شخص باز می‌گردد و زکات در واقع پاکیزه کننده خود فرد است.

صحرایی تاکید کرد: در این پیوست فرهنگی مردم باید بدانند خداوند باریتعالی به زکات آن‌ها نیازی ندارد و این زکات در واقع عاملی برای پاکیزه شدن روح خود فرد زکات دهنده است که این امر باید در جان مردم نفوذ پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید برای مردم باید ملموس شود که اثرات این زکات در کجا جلوه‌گر می‌شود افزود: باید با فرهنگ سازی و کار‌های تبلیغی و رسانه‌ای تاثیرات زکات در جای جای جامعه برای مردم بیان شود تا خود این امر عاملی برای گرایش مودیان دیگر به مشارکت در پرداخت زکات شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.