رایزنی فرمانداران قصرشیرین و عراق برای روان‌سازی تردد زائران اربعین

سرپرست فرمانداری قصرشیرین و فرماندار خانقین عراق در خصوص روان‌سازی تردد زائران اربعین و استقرار زیرساخت‌های مناسب و مطلوب برای خدمات‌رسانی به زائران در ۲ مرز خسروی و منذریه بحث و رایزنی کردند.

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین در حاشیه برگزاری نشست که با حضور هیاتی به سرپرستی فرماندار خانقین در مرز خسروی برگزار شد، گفت : امروز در خدمت هیاتی از کشور دوست و برادر عراق به مدیریت «دلیر حسین» فرماندار خانقین برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین ۱۴۰۲ بودیم که مهمترین مباحث برای تردد آسان زوار، گشایش درب ورود، استقرار مواکب در منذریه و استقرار یگان‌های امداد و نجات و خدمات پشتیبانی در منذریه مطرح شد.

وی از دیگر مباحث این نشست را نصب سرویس‌های بهداشتی و خدمت رسانی در منذریه، سایر مسایل امنیتی گذرنامه و حمل و نقل زائران بیان کرد که طرف عراقی با گشاده رویی بر همه مسایل نظر مشترک داریم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: در این جلسه مقرر شد طرف عراقی پس از کسب اجازه و مجوز‌های لازم از دولت مرکزی در جلسه بعدی در خانقین در سه محور اصلی دروازه مرزی و بحث مواکب و استقرار یگان‌های امداد و نجات نتیجه را اعلام کنند تا اهدافی که برای اربعین ۱۴۰۲ داریم را با مشارکت طرف عراقی عملیاتی و تحقق بخشیم.

حیدری ادامه داد: براساس ارزیابی‌هایی انجام شده توسط وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ مرز خسروی و منذریه رتبه دوم را از بین پنج استان مرزی محل تردد زائران اربعین و ۳۱ ستاد استانی اربعین کسب کرد که این مرهون تلاش قصرشیرین و خسروی و خانقین و منذریه است که از تمام کسانی که کمک کردند تا اربعین را باشکوه برگزار کنیم، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه بدون تردید هر کار بزرگی با مزایای بزرگ و اشکالاتی همراه است، گفت: تمام تلاش ما این است با رفع نقایص و اشکالات احصا شده توان خود را برای برگزاری اربعین باشکوه‌تر از گذشته و با خدمات رسانی گسترده به زائران داشته باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.