رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: پذیرش دانشجو در مهر و بهمن سال گذشته در ۲۶۰۰ کد رشته محل دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسرکشور متوقف شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی درجمع روسا و استادان دانشگاه علمی کاربردی استان فارس گفت: بعداز بررسی و آمایش به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از رشته‌های فعلی دانشگاه علمی کاربردی در استان‌های مختلف لازم نیست و باید رشته‌هایی تدریس شود که مورد نیاز بازار کار باشد.

او گفت: تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها این است که سایر دانشگاه‌ها برای رشته‌ها دانشجو تربیت میکنند، ولی دانشگاه علمی کاربردی برای شغل دانشجو تربیت می‌کند، زیرا شغل‌ها ثابت نیستد.

 حسین بلندی گفت: با شیوع کرونا در کشور برخی شغل‌ها تغییر یافتند بر همین اساس موضوع باز نگری و نیاز‌های کشور در برخی شغل‌ها تغییر یافته بنابراین به همین منظور ما ۱۲۵ برنامه جدید شامل ۴۲ برنامه در حوزه صنعت، وآی تی، ۴۰ برنامه در حوزه تربیت بدنی، و تعمیرات تخصصی بخصوص تجهیزات پزشکی که از نیاز‌های جدی کشور و هم جز برنامه‌های آینده دانشگاه علمی کار بردی است تصویب کردیم.

او با بیان اینکه موضوع بعدی که در این دانشگاه پیگیری شده آموزش دانش آموختگان بیکار سایر دانشگاههاست، گفت: برای تامین نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی با توجه به امکاناتی که در صنایع وجود دارد لازم است که دانش آموختگان سایردانشگاه‌ها در رشته تخصصی مورد نیاز صنایع آموزش دیده و بکار گیری شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به راه اندازی سامانه خاص در وزارت علوم برای صنایعی که نیاز به آموزش‌های تخصصی دارند گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه از دوره‌های مختلف تخصصی کوتاه مدت و بلند مدت دانشگاه علمی کاربردی برای صنایع بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.