مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره ملی نخود در استان خبر داد.

کوروش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره ملی نخود در استان کرمانشاه خبر داد و گفت : در این جشنواره قصد داریم محصول نخود که از مزیت‌های نسبی استان است را به جامعه معرفی کنیم.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: این جشنواره از هفتم لغایت دهم خرداد ماه سالجاری در استان با همکاری اکثر دستگاه‌های اجرایی برپا خواهد شد.

وی گفت: بنا داریم در این رویداد به صفر تا صد محصول نخود از کاشت، داشت و برداشت تا فرآوری، صنایع تبدیلی، ادوات و تجهیزات مربوطه، بسته‌بندی، افزایش راندمان تولید، تولید محصول دانه درشت، بذر‌های جدید و ... پرداخته شود.

مهرابی از نقش کرمانشاه در زمینه تولید نخود مورد نیاز کشور یاد کرد و گفت: هدف اصلی ما از برپایی رویداد ملی نخود در کرمانشاه، معطوف کردن توجه به این محصول با ارزش است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، مدیریت زراعی و افزایش کمی و کیفی تولید نخود، فناوری‌های پس از برداشت و بسته بندی، اصلاح الگوی کشت و افزایش ضریب نفوذ دانش، اقتصاد صنعت و تجارت نخود و همچنین افزایش سرانه مصرف نخود را از محور‌های همایش عنوان کرد.

وی با اشاره به جایگاه استان در تولید محصول استراتژیک نخود و نقش آن در ارتقاء وضعیت اقتصادی استان از تمامی فعالین حوزه تولید، صنایع غذایی (آموزش طبخ و فروش محصولات غذایی در حوزه مرتبط با نخود) و دیگر عرصه‌های وابسته به این محصول پر ارزش دعوت کرد به منظور حضور در این جشنواره و نمایشگاه مرتبط و دیگر برنامه‌های آن جهت کسب اطلاع و شرکت در این رویداد ملی به مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مراجعه نمایند.

مهرابی با بیان اینکه برگزاری این همایش نیازمند امکانات و حمایت بخش دولتی و بخش خصوصی شامل استانداری، جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی است گفت: این همایش در استان کرمانشاه به عنوان قطب نخست تولید برگزار و از مسئولان دولتی و بخش‌های مختلف دعوت می‌شود که بستری برای معرفی این محصول باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.