رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: به طور متوسط روزانه یک نفر در جاده‌های استان در سال 1401 جان خود را از دست دادند.

محمود شهرکی با اشاره به ۳ هزار و ۵۲ فقره تصادف خسارتی در استان در سال گذشته، گفت: در ۲ هزار و ۷۴۵ فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان، ۳ هزار و ۴۴۵ نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: در تصادفات منجر به فوت سال گذشته سهم موتورسواران ۱۲۹ نفر و عابرین پیاده ۶۰ نفر بوده که مجموع این ۲ کاربر ترافیکی سهم ۵۳ درصدی را داشتند.

او با بیان اینکه بیشترین تصادفات در بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ اتفاق افتاده است، افزود: جاده‌های علی‌آبادکتول به آزادشهر، گرگان به کردکوی و نیز گرگان به فاضل‌آباد بیشترین تعداد تصادفات همراه با مجروحین و فوتی‌ها را به همراه داشتند.

سرهنگ شهرکی گفت: پلیس راه با رانندگانی که به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه نکنند و نظم و امنیت ترافیکی در سطح محور‌های استان را برهم بزنند، بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد تا امنیت و آرامش دیگران به خطر نیفتد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان بر استفاده از فناوری‌های جدید و هوشمند در جاده‌های برون شهری تأکید کرد و گفت: امروزه دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی و قدیمی، ترافیک جاده‌ها را کنترل کرد و با توجه به افزایش روز افزون خودرو و سفر باید از طریق سامانه‌های هوشمند، ترافیک را سامان بخشیده و کنترل کنیم.

سرهنگ شهرکی افزود: اگر می‌خواهیم که این مسیر همچنان با تمام توان به راه خود ادامه دهد لازم است که تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های استانی، با یک هم افزایی درونی از ظرفیت‌های مختلف برای کاهش تلفات انسانی این حوادث استفاده هدفمند کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار