با حضور دانش آموزان کلاس اولی ـ پیش دبستانی پسرانه افق شهرستان خاش به شکرانه یادگیری الفبا، جشن الفبا، جشن گام نهادن در مسیر علم‌آموزی و ادامه راه تعلیم و تربیت در مدارج بالاتر برگزار شد.

مریم شهرکی  مدیر دبستان پسرانه افق شهرستان خاش در حاشیه برگزاری جشن الفبای ، با بیان این که جشن الفبا، پایانی خوش برای سال تحصیلی دانش آموزان کلاس اولی است، گفت: این جشن که با حضور معلمان، دانش آموزان برگزار شد.

وی  تشویق دانش آموزان و ثبت خاطره مثبت در ذهن آن‌ها را از مهمترین اهداف برگزاری این جشن اعلام کردوگفت: ارزش گذاری برای علم و علم‌آموزی، تنوع سازی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی، ایجاد روحیه نشاط جمعی در مدرسه، آموزش فرهنگ قدرشناسی و تجلیل از زحمات معلمان از دیگر اهداف این مراسم بوده است.

جشن الفبا  پایانی خوش برای دانش آموزان کلاس اولی  خاشی

شهرکی  با اشاره به اینکه این جشن اردیبهشت هر سال در تمام مدارس ابتدایی، به شکرانه یادگیری حروف الفبا برگزار می‌شود اظهارداشت: دانش آموزان حدود یک سال است که از محیط خانواده وارد محیط جدیدتری بنام مدرسه شده‌اند و در این مدت علاوه بر کلاس و معلم، با مفاهیم زیادی ازجمله حروف الفبا نیز آشنا شده‌اند.

وی  افزود: آموزش الفبا را  پایه‌ی آموزش زبان خواندن و نوشتن دانست و اظهار داشت:حروف الفبا آغاز و  سرآمد علم است.

جشن الفبا  پایانی خوش برای دانش آموزان کلاس اولی  خاشی

مدیر دبستان پسرانه افق شهرستان خاش با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت نیز باید بر مبنای شناسایی کودک پی ریزی شود گفت:  رمز موفقیت معلمان در پایه‌ی اول ابتدایی، شناسایی کودکان از نظر ویژگی‌های ذهنی، روانی و خانوادگی و پی بردن به تفاوت‌های فردی در بین آنان است.

جشن الفبا  پایانی خوش برای دانش آموزان کلاس اولی  خاشی

مربیان در این جشن که با هدف ایجاد نشاط و انگیزه برای دانش آموزان و تقویت روحیه قدر‌شناسی از معلمان برگزار شد برنامه‌های متنوع و مفرحی با همکاری دانش‌آموزان اجرا کردند که اجرای سرود الفبا، اجرای نمایش، برگزاری  مسابقه و اهدای جوایزی به دانش آموزان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار