در طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور؛

۲۳۰ هزار اصله درخت در خراسان جنوبی توزیع و کاشت شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از توزیع و کاشت 230 هزار اصله درخت در استان خبر داد.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ابتدای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور تاکنون در خراسان جنوبی ۲۳۰ هزار اصله درخت توزیع و کاشت شده است.

او افزود: بازه پیش بینی شده برای کاشت درخت در کشور دوره ۴ ساله است که برای مرحله اول کاشت یک میلیارد اصله نهال در نظر گرفته شده است که سهم خراسان جنوبی ۱۶ میلیون اصله است و هر سال ۴ میلیون اصله نهال باید تولید شود.

نصرآبادی ادامه داد: هم اکنون در استان ۱۶ نهالستان در عرصه‌های منابع طبیعی با مساحت مفید ۱۱۷ هکتار زیر کشت داریم که سهم منابع طبیعی در سال ۱۴۰۱ تولید بیشتر از ۲ میلیون نهال، و سهم بخش خصوصی نیز تولید ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در استان بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار اصله از نهال‌های تولید شده مربوطه به نشاء گیاهان دارویی و بقیه مربوط به گونه‌های درختی مانند بادام و پسته است.

او عنوان کرد: مبنای کار در طرح کاشت یک میلیارد درخت در خراسان جنوبی با توجه به شرایط اقلیمی، کاشت گونه‌های کم آب بر و گونه‌های بومی و سازگار با اقلیم منطقه است.

نصرآبادی تصریح کرد: با توجه به هزینه تمام شده یک گونه و قیمت آن، امکان کاشت برخی گونه‌ها به شکل گسترده در فضای عمومی شهر وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.