در میانه فصل پاییز

درختان زیتون ثمر داده‌اند/ جای خالی واحد‌های فرآوری در نهبندان

برداشت زیتون در باغات شهرستان نهبندان آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۵۰ تن زیتون برداشت شود و تنها محصول تولید شده از آن، روغن زیتون است.

در فصل پاییز که چهره بیشتر مناطق زرد و نارنجی می‌شود، چهره برخی از مناطق نهبندان سبز می‌شود و فصل، فصل برداشت زیتون است.

برداشت زیتون که به طلای سبز کویر معروف است چند روزی است در نهبندان آغاز شده است.

برداشت این محصول جلوه‌هایی زیبا از کار و تلاش کشاورزان را به نمایش می‌گذارد.

همه جای نهبندان زیتون دارد

یکی از کشاورزان زیتون کار شهرستان نهبندان گفت: این محصول سرمایه ارزشمندی است که برای چیدن آن از صبح تا ساعت ۱۲ ظهر فعالیت می‌کنیم.

او افزود: از هر ۱۰۰ کیلوگرم زیتون حدود ۱۰ کیلوگرم روغن به دست می‌آید و به نهبندان، شهر زیتون زار خراسان جنوبی نیز می‌گویند.


بیشتر بخوانید


یکی از شهروندان نهبندانی نیز بیان کرد: ۲ اصله درخت زیتون در جلوی درب خانه کاشته ایم که ۱۴ سال سن دارند و از این ۲ درخت حدود ۱۰۰ کیلوگرم زیتون برداشت کرده ایم.

او گفت: در معابر شهری و ادارات نهبندان نیز درختان زیتون وجود دارند و همشهریان از این محصول بهره مند می‌شوند.

پیش بینی برداشت ۱۵۰ تن زیتون در نهبندان

حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: پارسال حدود ۵۰ تن زیتون در این شهرستان برداشت شده و امسال پیش بینی می‌شود این میزان به ۱۵۰ تن برسد.

او افزود: ۳۳۰ هکتار زمین در نهبندان زیرکشت ارقام مختلف زیتون است و برداشت تا ۲ ماه ادامه دارد.

حیدرپور اظهار کرد: ۲ واحد روغن گیری زیتون در نهبندان فعال است که برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر، نیازمند احداث مجتمع‌های جدید فرآوری نیز هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: کمک بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سایر نهاد‌های حمایتی می‌تواند برای رشد فرآوری این محصول موثر باشد، زیرا هم اکنون تنها سهم شهرستان از فرآوری، تولید سالانه ۲۵ تن روغن زیتون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار