۴۰ طرح فناورانه و توسعه رسانه‌ای در خراسان جنوبی در آستانه دهه کرامت به بهره برداری رسید.

آینه دار مدیر کل صدا وسیمای خراسان جنوبی گفت: این طرح‌ها شامل ۳۶ ایستگاه فرستنده دیجیتال در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، درمیان، نهبندان، سربیشه، طبس، قائنات و زیرکوه، راه اندازی ۱ واحد سیار زنده ماهواره‌ای (اس ان جی) و ۱ واحد سیار تلویزیونی، فرستنده‌های دیجیتال بسته‌های سوم و چهارم با کیفیت HD در ایستگاه پرقدرت تقی قنبر و فاز اول مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی صدا و سیمای استان است.

او افزود: برای بهره برداری این طرح‌ها ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است که با بهره برداری از آن ۲۸۳ هزار و ۳۴۰ نفر از تصاویر دیجیتال تلویزیونی بهره‌مند شدند. 

آینه دار اظهار کرد: هنوز ۹۵ ایستگاه آنالوگ در خراسان جنوبی وجود دارد که باید تبدیل به دیجیتال شود و همچنین ۲۸ نقطه فاقد هر گونه پوشش رادیویی و تلویزیونی در استان وجود دارد که باید برای آن‌ها تدارک پوشش تلویزیونی ببینیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح طرح‌های صدا و سیمای استان با قدردانی از تلاش رسانه ملی در سطح کشور و استان که مسیر ملی خود را با قدرت طی می‌کنند گفت: امروز شاهد تعامل خوب مجلس شورای اسلامی و رسانه ملی هستیم بطوریکه تلاش نهاد‌های انقلابی همچون مجلس برای رفع مشکلات مردم از رسانه ملی به خوبی انعکاس داده می‌شود و این رسانه جمعی، زمینه ساز اجرای بسیاری از طرح‌ها و مصوبات مجلس می‌شود.

 نخعی با اشاره به شیطنت‌های دشمنان در ایجاد مشکل برای نهاد‌های انقلابی همچون مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صدا و سیما در شفافیت سازی این شیطنت‌ها و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نقش بسزایی ایفا کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه در دو سه سال اخیر در بحث دیجیتال سازی پوشش‌های تلویزیونی در خراسان جنوبی، انقلابی صورت گرفته است گفت: صدا و سیمای استان علیرغم پراکندگی زیاد جمعیت در خراسان جنوبی، توانسته پوشش تلویزیونی و رادیویی مناسبی در بیشتر نقاط استان برقرار کند که جای قدردانی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.