حجت الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه همه باید دغدغه حفظ زبان فارسی را داشته باشیم، گفت: شعر یکی از راه‌های حفظ زبان فارسی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ۲۵ اردیبهشت سالروز نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز زبان و ادب پارسی، تاکید کرد: شعر یکی از راه‌های حفظ زبان فارسی است.

وی با بیان اینکه حکیم ابوالقاسم فردوسی، ۳۰ سال تلاش کرد و زحمت کشید تا با سرودن اشعار فراوان، زبان پارسی را حفظ نماید و با این زحمت، زبان فارسی را تثبیت کرد، افزود: اشعار ضعیف و بدون قافیه و مضمون در برخی از کنسرت‌ها و برنامه‌ها در برخی شهرستان‌ها منجر به تغییر مذاق جوانان شده است و در این رابطه تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان مؤثر است، اما ما در این زمینه وظیفه داریم.

امام جمعه سمنان بیان کرد: همه باید دغدغه حفظ زبان فارسی را داشته باشیم و از اسامی فارسی دارای محتوا برای نامگذاری اماکن صنفی و … استفاده کنیم و با توجه به اینکه دشمنان برای تغییر فرهنگ جوانان و مردم ایران برنامه دارند ما هم باید برنامه داشته باشیم و هدفمند کار کنیم.

مطیعی با بیان اینکه به کسبه باید توضیح داده شود که برای رعایت فرهنگ، نیازمند رعایت قوانین و مقررات در نامگذاری هستیم، ابراز داشت: در اعلام اسامی شهرها در ورودی هر شهر از زبان فارسی استفاده شود و زبان لاتین به صورت کوچک برای گردشگران در پایین اسامی درشت فارسی نوشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.