امام جمعه سمنان:

مبارزه به فساد مالی زمینه تحقق عدالت نظام اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی به لزوم اجرایی شدن دستورالعمل‌های مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه فساد مالی و اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان در نماز جمعه این هفته با تاکید بر انسجام مبارزه با فساد مالی و اجتماعی در کشور به لزوم اجرایی شدن دستورالعمل ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص تاکید کرد و گفت: این دستورالعمل‌ها بر مبنای خدمت به مردم و برافراشتن پرچم عدالت در جامعه اسلامی تدوین شده که خوشبختانه اقدامات مناسبی هم در این خصوص در وزرات اطلاعات و سپاه پاسداران انجام شده است.

خطیب نماز جمعه سمنان با یاد آوری ۲۵ اردیبهشت سالروز پاسداشت زبان فارسی و حکیم ابوالقاسم فردوسی، به موضوع فرسایش زبان در جریان عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: زبان فارسی برگرفته از فرهنگ حماسی و خرد ورزی است و همین امر در جبهه مقاومت سبب استیصال دشمنان شده و آنان در نقشه‌های خود به دنبال تحقیر زبان فارسی و فرهنگ غنی ایرانی هستند.

وی آموزش ادبیات با تکیه بر املا و انشا زبان فارسی در مدارس، عدم استفاده از لغات زبان بیگانه در زبان محاوره و گفتگو به خصوص توسط مسئولین و فرهیختگان جامعه، نام گذاری مناسب اشخاص ومناسبت‌ها و میادین و مغازه‌ها و ترویج اشعار فارسی اصیل از ار روش‌های صیانت زبان فارسی در مقابل اقدامات دشمنان خاطر نشان کرد.

امام جمعه سمنان در ادامه با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، ایشان را جلوه‌ای از تقوا و مخازن علوم غیب الهی برشمرد و افزود:علما و روحانیون فعالیت بیشتری در مذاکرات علمی و کرسی‌های آزاد اندیشی در جهت ترویج معارف متعالی اولیا به مردم داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر هم اشاره و از زحمات گسترده‌ی این جمعیت در خدمات رسانی به مردم قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.