انقلاب احداث گلخانه‌ها در استان چهارمحال و بختیاری

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تنها از سیاست‌های مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است بلکه یکی از برنامه‌های مهم استان و تاکید استاندار پیگیری این مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این سازمان اقدامات گسترده‌ای در خصوص احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای آغاز نموده است به طوری در مدت یکسال اخیر انقلاب بزرگی در احداث گلخانه‌ها در استان صورت گرفته است به گونه‌ای که تا پایان سال ۱۴۰۰ سطح زیر کشت گلخانه‌های استان به کمتر از ۳۰ هکتار می‌رسید.

آقای برزگر افزود: با حمایت‌های دولت سیزدهم این میزان به چند برابر افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر ۵۶ هکتار گلخانه در قالب ۱۸۰ واحد در استان فعال و در دست بهره‌برداری و ۴۰ هکتار نیز در قالب ۷۰ واحد در دست احداث است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های کشاورزی ۸۰۰ هکتار از اراضی مستعد احداث گلخانه را در سطح استان جهت احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای طراحی و در مرحله اخذ استعلامات ومجوزات لازم هست که در مقایسه با سال‌های گذشته انقلاب بزرگی در خصوص احداث گلخانه‌ها واشتغال زایی در این خصوص در حال انجام است.

برزگر اضافه کرد: در همین راستا احداث سالانه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان پیش‌بینی شده است و در حال حاضر همین تعداد گلخانه در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارد و امید می‌رود امسال با ابلاغ تسهیلات جهش خوبی را در توسعه گلخانه‌های استان شاهد باشیم.

قابل ذکر است: در سال ۱۴۰۱ بر اساس سامانه رصد اشتغال کشور، تعهد اشتغال سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان دو هزار و ۳۷۰ نفر بود که مطابق اطلاعات ثبت شده در سامانه مذکور، میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی استان در سال ۱۴۰۱ برابر با دو هزار و ۴۵۶ نفر بود که حدود ۱۰۳ درصد میزان تعهد اولیه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار