معاون اقتصادی استانداری لرستان بر لزوم حمایت از واحدهای صنعتی این استان برای بازگشت به چرخه تولید تاکید کرد.

سیروس ابراهیمی اظهار داشت: در طی استقرار دولت سیزدهم تا کنون حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در زمینه تبصره‌های تکلیفی، رونق تولید، مرغداری‌ها و… به شهرستان بروجرد تزریق شده است و در طول این مدت کمتر واحد مشکل داری بوده که مورد سرکشی قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه شهرستان بروجرد زمینه تقویت و پیشرفت را دارد، گفت: شهرستان بروجرد اقدامات زیادی لازم دارد تا بخواهد صنعت آن رو به تکمیل برود و از آنجا که این شهرستان در اقتصاد لرستان مؤثر است استحقاق تقویت را دارد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان، تصریح کرد: این منطقه ویژه اقتصادی پس از چندین سال تعطیلی امروز فعال شده، مسئول آن مشخص و ظرفیت‌های کاری آن در حال پیگیری است و برای استقرار گمرک و کلنگ زنی سه پروژه بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و در آینده نزدیک فاز دوم این مجموعه شروع به کار خواهد کرد که تا امروز حاصل کلنگ زنی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه هستیم.

ابراهیمی، گفت: سرمایه‌گذارانی در راه هستند و مذاکرات فراوانی انجام شده تا به این شهرستان بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و اعتقاد داریم که بروجرد با سرعت این مسیر را طی خواهد کرد.

وی در ادامه به مشکلاتی در حوزه شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: فضای شهرک‌های صنعتی در بروجرد کم است و در حال تهیه زمین برای شهرک‌های صنعتی هستیم که به دلیل کمبود زمین و مالکی بودن آن در خصوص تهیه شهرک صنعتی شماره سه بروجرد با مشکل برخورد کرده ایم که انتظار می‌رود با همکاری همه مسئولین و نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در زمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی زمین مورد نیاز و مشکلات مربوطه حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، افزود: همه باید کمک کنند تا ظرفیت رشد سرعتی صنعتی و اقتصادی را در شهرستان بروجرد فراهم کنیم.

ابراهیمی، افزود: امسال در زمینه تبصره ۱۸ همچون گذشته واحدهای صنعتی را مورد حمایت قرار خواهیم داد تا به چرخه تولید برگردند و بتوانیم با امکانات خدادادی که استان لرستان دارد بحث بیکاری و محرومیت لرستان را از سر زبان‌ها بیندازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.