استان البرز صاحب شهرک فناوری خواهد شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز از جانمایی و تخصیص زمین جهت احداث شهرک فناوری خبر داد.

استان البرز صاحب شهرک فناوری خواهد شدحمیدرضا عقاب نشین با بیان این که زمینی برای احداث شهرک فناوری در البرز جانمایی شده است، گفت: این شهرک در شهرستان ساوجبلاغ و در شهر هشتگرد احداث می‌شود که مساحت فاز اول آن ۲۰ هکتار است.

او درباره راه‌های مواصلاتی این شهرک، افزود: در جانمایی زمین جهت احداث شهرک‌های صنعتی توجه به راه‌های مواصلاتی اهمیت فراوانی دارد از این رو زمین تخصیص یافته جهت احداث شهرک فناوری در جوار آزادراه تهران-کرج قرار دارد، همچنین فاصله آن با مترو شهر جدید هشتگرد حدود سه دقیقه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز درباره دلایل ایجاد این شهرک فناوری، گفت: شهرک‌های فناوری کمک شایان توجهی به نهادینه سازی و کارآمد کردن فرایند‌های تولید، انتقال، جذب، بومی سازی و اشاعه فناوری‌های نوین، استقرار نظام تجاری سازی و گسترش کارآفرینی و فرهنگ کار آفرینی دارند و ارتباطات و جریان دانش، میان نهاد‌های دولتی، واحد‌های تولیدی فناور، موسسات تحقیق و توسعه و مراکز آموزشی و پژوهشی را تسهیل می‌کنند.

او ارتقا و بهبود ساختار صنعتی استان البرز از طریق تجهیز صنایع موجود به فناوری‌های برتر، اولویت دار و مهم را از دیگر شاخصه‌های شهرک فناوری دانست و افزود: شهرک فناوری مجموعه‌ای است که ضمن فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای استقرار واحد‌های فناور تولیدی، خدماتی و مشاوره‌ای با گردآوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری، زمینه ارائه حمایت‌های نرم افزاری لازم جهت ایجاد کسب و کار‌های تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری‌های جدید را فراهم می‌آورد.

عقاب نشین گفت: در شهرک فناوری مانند سایر شهرک‌های صنعتی، تولید انبوه کالا نداریم، اما به جای آن تولید آزمایشی در دستور کار است چرا که تمرکز شرکت‌های مستقر در آن که دانش بنیان و فناور هستند انجام مطالعه، تحقیق و رفع نیاز‌های فناورانه صنایع است.

او با اشاره به تصویب ایجاد ۴۰ شهرک فناوری در هیات دولت، افزود: پس از خرید زمین مورد نیاز جهت احداث این شهرک به دنبال عملیاتی کردن و احداث این شهرک هستیم و آیین کلنگ زنی آن به زودی انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.