معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از کنترل بیش از هزار دستگاه خودرو در ناوگان‌های باری و مسافری استان خبر داد.

حاجی صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، در قالب طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری، بیش از هزار دستگاه ناوگان مسافری و باری مورد بازدید و کنترل قرار گرفته اند.

او افزود: در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد.

حاجی صفری گفت: در بخش ناوگان باری نیز اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل (بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالا‌های بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می‌شود.

به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و پس از احصاء تخلفات، موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و ۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود.

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.