کریستوفر نولان، تعداد زیادی دانشمند واقعی را برای بازی در «اوپنهایمر» به دلیل وفادار ماندن به تاریخ انتخاب کرد.

به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان در مصاحبه‌ای با اینترتینمنت ویکلی فاش کرد که از دانشمندان واقعی به عنوان سیاهی لشکر برای حضور در «اپنهایمر» (Oppenheimer) انتخاب کرده است.

این درام تاریخی درباره فیزیکدان نظری، جی. رابرت اوپنهایمر، دانشمند پروژه منهتن و تولیدکننده اولین بمب اتمی است.

اگرچه این فیلم پُر از ستارگانی مانند کیلیان مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور، مت دیمون و فلورنس پیو است، اما نولان برای حفظ اصالت فیلم، از دانشمندان واقعی برای صحنه‌های خاصی از این فیلم استفاده کرده است.

نولان گفت: «ما در لس آلاموس واقعی  بودیم و دانشمندان واقعی زیادی را به عنوان سیاهی لشکر داشتیم. به تعداد زیادی از افراد اضافی نیاز داشتیم که واکنش نشان دهند و بداهه بنویسند. واقعاً گوش دادن به آن حرف‌ها لذت‌بخش بود.»

نولان افزود: «این افراد به پیامد‌های ژئوپلیتیکی سلاح‌های هسته‌ای فکر می‌کردند و چیز‌های زیادی در مورد آن می‌دانستند. در واقع، هر روز یادآوری خوبی بود: ما باید واقعاً در بازی، خود واقعی مان بوده و باید به تاریخ این‌جا وفادار باشیم و واقعاً بدانیم که در حال انجام چه کاری هستیم.»

مورفی در مورد این بازیگران به اینترتینمنت ویکلی گفت: «شما هر روز این بازیگران خارق‌العاده را داشتید که قهرمانان من هستند. هر روز باید بازی خود را برای کار با این افسانه‌ها ارتقاء می‌دادید. همه به طرز باورنکردنی آماده بودند. تک تک بازیگران، صرف نظر از اندازه نقش یا اهمیت شخصیتشان در تاریخ، این عمق عظیم از دانش را داشتند که می‌توانستند از آن استفاده کنند.»

نولان در تعهد خود به اصالت نیز، راهی برای بازسازی انفجار‌های بمب اتمی بدون استفاده از CGI پیدا کرد. این فیلمساز، همیشه جلوه‌های عملی را به جلوه‌های بصری رایانه‌ای ترجیح داده است (او حتی یک بوئینگ ۷۴۷ واقعی را برای «تنت» (Tenet) منفجر کرد).

«اوپنهایمر» قرار است در تاریخ ۲۱ جولای در سینما‌ها اکران شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.