شهر کن فرانسه، تظاهرات در زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کن را از بیم بروز دوباره ناآرامی‌ها در این کشور ممنوع کرد.

 جشنواره بین‌المللی فیلم کن، یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌ها در حوزه فیلم است که همه ساله بسیاری از کشور‌های جهان در آن نمایندگانی دارند و با یکدیگر رقابت می‌کنند و به همین دلیل، شهر کن تظاهرات در امتداد فرش قرمز و اطراف آن در طول جشنواره فیلم کن را ممنوع کرده است.

طبق گزارش وبسایت ورایتی، اتحادیه کارگری (CGT) که توسط دنیس گراویل در هیئت مدیره جشنواره فیلم کن نمایندگی می‌شود، در حال تدارک یک تظاهرات بزرگ در ۲۱ می‌ است، اما این تظاهرات در امتداد بلوار کارنو، دورتر از فرش قرمز و محل برگزاری جشنواره برگزار می‌شود.

همچنین تجمعی از کارکنان مهماندار، از جمله کارکنان هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها، در مقابل هتل کارلتون - که مهمانان معروف آن امسال شامل مارتین اسکورسیزی است - در ۱۹ می‌ از ساعت ۱ بعد از ظهر برگزار می‌شود و تا ساعت ۳ بعد از ظهر، این تظاهرات که احتمالاً شامل ضربه زدن معترضان به قابلمه‌ها برای ابراز خشم می‌شود، از نظر فنی مجاز است، زیرا جلوی کارلتون یک منطقه خصوصی است.

شهر کن و مقامات منطقه‌ای، این ممنوعیت را در اغلب مناطق کن برای جلوگیری از ناآرامی‌های مدنی اجرا خواهند کرد.

این کشور از ابتدای ماه مارس با اعتراضات گسترده به اصلاحات بازنشستگی توسط دولت فرانسه روبروست.

آخرین باری که فرانسه با تظاهراتی در این مقیاس تکان خورد، در سال ۲۰۰۴ بود که صد‌ها هزار نفر از تغییرات قوانین مزایای بیکاری که توسط دولت ژاک شیراک، رئیس‌جمهور وقت، ایجاد شده بود خشمگین و در خیابان‌های کن حاضر شدند.

کن از زمان حملات تروریستی در سال ۲۰۱۶ تظاهرات در امتداد فرش قرمز را محدود کرده، اما سلین پتیت، یکی از مقامات عالی رتبه CGT مستقر در نیس گفت نزدیک به دو هفته در حال مذاکره با مقامات محلی و منطقه‌ای برای رسیدن به یک مصالحه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار